Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.10.2012 13:10 - България през погледа на дойчото
Автор: katkata Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1439 Коментари: 5 Гласове:
4



 В блога си нямам намерение да пиша за себе си, а за света около себе си.Онзи свят през моите очи. Затова считам за най-уместно да започна с Германия и донякъде необяснимо лошия имидж на България в така известната най-развита държава на територията на Европа. 
Следя пресата тук и съм на мнение, че има нещо гнило в цялата история. Медиите тук също са поръчкови, но това не е престъпление, а легален факт. Във всички учебници могат да се открият политическите пристрастия на всеки медиен концерн. Обединява ги обаче една всеобща ненавист към България. Начинът, по който тя намира израз ме кара да мисля, че зад нея стои нещо повече от всеобщо недоволство. Направо си мирише на наклепана цялата работа. Интересно се отразяват нещата тук. Всички статии, касаещи страната ни, разказват за нелегални имигранти от малцинствен произход, спящи по (крадени) бусове, изкарвайки прехраната си осново чрез кражби или проституция. Интересно ми беше да прочета за българина Юсуф и жена му Фатме от някакво русенско село. На тях и криминалния им начин на живот в априлския брой на "Шпигел" 2011-та беше посветен репортаж с обем 4 страници. Имаше и картинки. Срамни истории. Няма репортаж обаче за човек,когото познавам лично, бил години наред директор на огромна болница в Дрезден. Няма и такъв за концертмайсторите във филхармониите на редица градове, които също са българи. Никъде не прочетох за момчето от Пловдив, спечелило на световната олимпиада по математика.  Ето на- и за Кубрат Пулев нищичко не пише, освен, че приятелката му ТЕОДОРА Андреева била ПОП ПЕВИЦА, но преди всичко топмодел. Друго не намерих. Единствено съобщение, че предстои двубой с Кличко и дотам. Живея в малко предградие на голям град. Онзи ден случайно открих форум за селището.Отворих произволна тема.Първият постинг беше обръщение към кмета: "Моля Ви, вземете мерки и направете промени в дните, определени за изхвърляне на стари мебели! По улицата, където живея, не може нито да се  мине, нито да се спи.Навсякъде е пълно с криминални типове от България, Румъния и Полша...".
Аз следвам. Хората, които познавам тук, също следват. Повечето завършват. Доста от тях вече работят в сферата на икономиката, доста се реализират успешно и в стоматологията. Следвам обаче публицистика- професия, изискваща да си винаги на "ти" с актуалното. Всички мои колеги следят медиите. Когато ме попитат откъде съм и аз им споделя, усещам някаква преднамереност. Някои се престрашават дами зададат въпрос: "При вас разрешено ли е да ходите без кърпи на главата?", "Ама как, вие имате ли интернет?". Е, как да им обясня, че интернет в България се използва доста повече, отколкото тук?! Не, не ги виня! Виня онези, които умишлено ни петнят.Убедена съм, че има такива! Никой не е длъжен да се интересува от нас допълнително, да се рови. Нормално е хората да знаят за страната ни онова, което се пише. Друг е вече въпросът какво се пише? Защо навсякъде пишеше "Германец намерен жестоко намушкан на централната плажна алея в Бургас", но никъде не написаха онова, което стана ясно след няколко часа, а именно, че негов приятел, с когото заедно са дошли от Германия, е направил пълни самопризнания за чудовищния акт. България за тях е не просто последната дупка на кавала.Ние сме едно криминално гето. Не че тук не е така, но не пишат статии за това. Тук новините не се пълнят със съобщения за катастрофи,самоубийствата също не намират място в новините.  Има си каре с полицейска хроника, голямо колкото това за хороскопите.  Хората си нямат представа колко престъпления стават в Германия. Но знаят колко сме лоши и какви тарикати сме по душа. 
И всеки семестър едно и също: нови лекции, нови хора, нови преподаватели. И всеки път наново се представям. Ако немските ми колеги тръгват от нулата, то при мен се налага да тръгна от много под нея и да ги мина, за да получа признание. Уморих се да следвам и се радвам, че нямам повече занятия по публицистика. 
Имиджът на Германия в България е на ерудирани, цивилизовани хора. И това невинаги е вярно. Те са ерудирани в една единствена област и често общата им култура е под всякаква критика. Те не знаят какво е Буржоазна революция и смятат думата за францизъм, който не е уместно да се използва като синоним на Голямото Добро утро. И въпреки всичко представите ни за германци са някак адекватни. Поне не си представяме нахално, невъзпитано, говорещо на диалект мангалче, слушащо на високоговорител немско-кюрдски рап от телефона си, докато се вози в градския транспорт. Докато германците не правят разлика между етноси, коренно население и малцинствени групи.
Не, че нещо,ама просто не е редно винаги да си сипем главите с пепел. Поръчковата журналистика не е термин, въведен у нас. Интересно ми е кой има интерес от не опетняването, а направо омазването на страната ни.
...Или май не ми е интересно...


Тагове:   България,   Германия,   имидж,   медии,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mglena - След като говориш немски
03.10.2012 13:26
и следиш пресата, поне не написа ли едно опровержение до вестника или просто твоята гледна точка, или няма смисъл за теб?
цитирай
2. katkata - Смисъл има, чисто личен за мен като ...
03.10.2012 13:49
Смисъл има,чисто личен за мен като българка, която вижда тези несправедливости. Писала съм три пъти: до "Шпигел", до "Ди Велт" и до "Билд": до първите заради случая, който споменах. До вторите- пак заради подобен казус, а до третите заради атентата в Бургас лятото и начина, по който го отразиха. Едно, че сложиха снимка на летището от 1982-ра година и лошо да ти стане просто, друго, че не отразяваха самото събитие, а публикуваха недоволствени коментари на израелци, станали жертви на атентата, които споделили, че спасителните ни отряди били мудни и физиономиите им показвали безразличие. Мен това ме вбеси, защото съм от Бургас и от първо лице съм научила доста по случая. Знам колко всеотдайно са реагирали всички, знам колко доброволци са се втурнали към болницата да даряват кръв на тези мрънкала. Знам също, че са обвинили лекарите, че са ги ограбили, защото не са намерили бижутата си пациентите, след което се е разбрало, че бижутата отдавна са в сейф и се намират в Израел. Писала съм тези неща, но не само, че не видях публично корекция, а и дори лично не получих отговор. Нито веднъж.
И между другото знам, че няма смисъл да се боря. Просто защото съм една студентка по публицистика, запозната с доста неща. Знам как по имиджа на всяка държава се работи. И съм убедена, че каквото и да им пишеш на редакциите, няма начин да промениш нещо. Те са задължени да пишат така. Това, което мога да правя, е на тесния кръг хора около себе си да обяснявам поотделно и с примера си да доказвам, че не сме това, за което се пише. Съседите ни вече го знаят. Егати напредъка!....
цитирай
3. aip55 - Katkata
16.01.2013 22:22
Добавих Ви в Любими постове! Познато ми е това действие на немската пропагандна машина, защото съм живял там шест години. Правилно сте засегнали въпроса, но дали на някой от управляващите или президента на България ще се застъпи за авторитета на българите и България? Не! Определено НЕ. Толкова грозни и оплюващи неща се сипят по адрес на България, че ме е срам вече да кажа, че съм българин когато съм там. А, къде са нашите медии? Какво мълчат и се подмазват само на управляващите? Това, че сте писала до Шпигел и т.н.... е добре, но Вие сте обградени от глутница немска пропаганда, която хищническият и материален интерес има превес над всичко човешко и реално. Държавата ни, ни е поставила в такъв финансов здрач, безработица и т. н..., че най - долните и непросветени слоеве, етноси (цигани и турци ) на страната изнесоха своят нисък интелект в Германия и Европа така, че те в момента представляват имиджа на България. Отделно умовете и капацитетите на страната ни емигрираха на запад и тук останаха само величия като нашият вафльо президент, който нито един път не е реагирал на немските медии за да спрат тяхните измишльотини по адрес на България. Гордея се с хора като вас, които въпреки, че виждат, че нямат шанс да ни защитят се мъчат да изкарат на светло истината за България. Поздрав родолюбке Екатеринче!
цитирай
4. aip55 - Върнах се
16.01.2013 23:01
- за да Ви препоръчам да прочетете статията на един лумпен , който е писал за българите в Германия--apostapostoloff
цитирай
5. prod - дам
05.03.2015 23:06
случайно попаднах на горенаписаното. абсолютно вярно. от 6 месеца живея в Германия. карам Ausbildung 3 години. не знаех грам немски. научих основата за 4 месеца, от 6 месеца се опитвам да оправя падежите и да им свикна на шайзе диалекта :) , който никога няма да проговоря. какви са ми впечатленията от дойчето ? елементарни хора, по прости не бях срещал. от малки явно ги учат да бъдат прости и манипилируеми. то просто не може да се обясни. слушат само едно радио на работа примерно понеже релкамата е най добрата музика за работа. или в 10 часа има закуска и всички вадят сандвичите - 2 филии задължително с маргарин и колбас - отвратително ядене. аз ям мандарини :) не можаха да ми свикнат че ям все салати :) а да сандвичите са в тия пластмасови кутийки понеже в магазина пише кутия за храна :) не мога да си го обясня просто правят нещо което някой е педопределил без да мислят. идеалното място да построиш четвъртия райх :). в училище сме 12 , повече от половината трудно смятат. но иначе мразят чужденците и не знаят че агенцията им по заетост търси постоянно чужденци понеже не им се работи кот да е. за България ? без коментар, не знаят нищо или само лоши неща. и се оказаха завистливи копелета. след като попитах шефа дали мога да си сменя съядинителя на колата в работилницата, всички се изсмяха. шефа каза няма да можеш за 1 ден, колегите казаха купи си седмична карта за влака. смених го за 6 часа, сега всички ме гледат на кръв понеже занят че мога много повече от тях и най важното съм по добър човек :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: katkata
Категория: Лични дневници
Прочетен: 45472
Постинги: 31
Коментари: 100
Гласове: 31
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031